صندلی اداری: چگونه کمردرد را کاهش دهیم؟
نوشته شده توسط : راستگوی صادق

نشستن طولانی مدت پشت میز و مبلمان اداری مرانتی قطعا می تواند باعث کمردرد یا بدتر شدن مشکل موجود کمر شود. دلیل اصلی این امر این است که نشستن، روی صندلی اداری یا به طور کلی، حالتی ایستا است که باعث افزایش استرس در پشت، شانه‌ها، بازوها و پاها می‌شود و به‌ویژه می‌تواند فشار زیادی را به عضلات پشت وارد کند. دیسک های ستون فقرات

هنگامی که برای مدت طولانی پشت مبلمان اداری meranti می نشینید، تمایل طبیعی اکثر افراد به خم شدن یا خم شدن روی صندلی است و این وضعیت می تواند باعث کشیدگی بیش از حد رباط های ستون فقرات و فشار بر دیسک ها و ساختارهای اطراف آن در ستون فقرات شود. با گذشت زمان، وضعیت نشستن نادرست می تواند به ساختارهای ستون فقرات آسیب برساند و به کمردرد یا تشدید آن کمک کند.

نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری فشار بر ستون فقرات را افزایش می دهد. این نکات می تواند به کاهش استرس و جلوگیری از درد کمر و گردن کمک کند. تماشای ویدیو: 6 نکته برای بهبود وضعیت بدن در هنگام نشستن

دستورالعمل برای راه اندازی صندلی اداری

صندلی اداری یکی از محصولات در مبلمان اداری است. این محصول ارگونومیک ابزاری است که در صورت استفاده صحیح، می تواند به فرد کمک کند تا حمایت از کمر را به حداکثر برساند و در هنگام نشستن وضعیت خوبی را حفظ کند. با این حال، داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک کافی نیست - همچنین لازم است صندلی اداری را با تناسب بدن فرد تنظیم کنید تا راحتی و کاهش تشدید ستون فقرات را کاهش دهید.

نگاه کنید به وضعیت خوب بدن به کاهش کمردرد کمک می کند

اولین قدم در راه اندازی یک صندلی اداری، تعیین ارتفاع دلخواه میز یا محل کار فرد است. این تصمیم در درجه اول با توجه به نوع کاری که باید انجام شود و قد فردی که از صندلی اداری استفاده می کند تعیین می شود. ارتفاع میز یا ایستگاه کاری خود می تواند بسیار متفاوت باشد و به موقعیت متفاوت صندلی اداری یا به طور کلی نوع دیگری از صندلی ارگونومیک نیاز دارد.

به انتخاب صندلی اداری ارگونومیک مناسب مراجعه کنید

هنگامی که ایستگاه کاری قرار گرفت، کاربر می تواند صندلی اداری را با توجه به تناسب فیزیکی خود تنظیم کند. در اینجا مهمترین دستورالعمل ها - تقطیر شده در یک چک لیست سریع - برای کمک به اطمینان از اینکه صندلی اداری و محل کار تا حد امکان راحت هستند و کمترین فشار را به ستون فقرات وارد می کنند آورده شده است:

اندازه گیری آرنج

ابتدا با نشستن راحت و تا حد امکان نزدیک به میز کار خود شروع کنید به طوری که بازوهای شما موازی با ستون فقرات باشند. دستان خود را روی سطح کار خود قرار دهید (مانند دسکتاپ، صفحه کلید کامپیوتر). اگر زاویه آرنج شما 90 درجه نیست، ارتفاع صندلی اداری خود را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید.

اندازه گیری ران

بررسی کنید که بتوانید به راحتی انگشتان خود را زیر ران خود در لبه جلویی صندلی اداری بلغزانید. اگر خیلی تنگ است، باید پاهای خود را با یک زیرپایی قابل تنظیم نگه دارید. اگر قدتان غیرعادی است و بین ران و صندلی شما بیش از یک انگشت فاصله وجود دارد، باید میز یا سطح کار را بالا بیاورید تا بتوانید ارتفاع صندلی اداری خود را بالا ببرید.

مراقبت از پشت ساق پا

در حالی که پایین خود را به پشت صندلی فشار داده اید، سعی کنید مشت گره کرده خود را بین پشت ساق پا و جلوی صندلی اداری خود قرار دهید. اگر نمی توانید این کار را به راحتی انجام دهید، پس صندلی اداری خیلی عمیق است. باید تکیه گاه را به سمت جلو تنظیم کنید، یک تکیه گاه کمری (مانند بالشتک پشتی کمر، بالش یا حوله تا شده) قرار دهید یا یک صندلی اداری جدید تهیه کنید.

پشتیبانی از کمر

قسمت پایینی شما باید به پشتی صندلی فشار داده شود و باید یک بالشتک وجود داشته باشد که باعث شود کمرتان کمی قوس پیدا کند تا به مرور زمان به سمت جلو خم نشوید یا روی صندلی خم نشوید. این تکیه گاه کمر در صندلی اداری برای به حداقل رساندن بار (فشار) روی کمر شما ضروری است. هرگز روی صندلی اداری به سمت جلو خم نشوید، زیرا فشار بیشتری به ساختارهای کمر و به ویژه دیسک های کمر وارد می کند.

استراحت سطح چشم

در حالی که راحت نشسته اید و سرتان رو به جلو است، چشمان خود را ببندید. به آرامی چشمان خود را باز کنید. نگاه شما باید به مرکز صفحه کامپیوتر شما باشد. اگر صفحه نمایش رایانه شما بالاتر یا پایین تر از نگاه شما است، باید آن را بالا یا پایین بیاورید تا فشار روی ستون فقرات شما کاهش یابد.

دسته مناسب صندلی اداری

تکیه گاه صندلی اداری را طوری تنظیم کنید که کمی بازوهای شما را از روی شانه ها بلند کند. استفاده از تکیه گاه بر روی صندلی اداری برای برداشتن مقداری از فشار از روی ستون فقرات و شانه‌های شما مهم است و احتمال خمیدگی به جلو روی صندلی‌تان را کاهش می‌دهد.

برای کاهش کمردرد در مطب فعال باشید

مهم نیست که فرد چقدر روی صندلی اداری راحت باشد، وضعیت استاتیک طولانی مدت برای کمر خوب نیست و یک کمک رایج است. یا برای مشکلات کمر و کشیدگی عضلات.

برای جلوگیری از نگه داشتن کمر در یک وضعیت برای مدت طولانی، به یاد داشته باشید که هر نیم ساعت حداقل یک یا دو دقیقه بایستید، حرکات کششی و راه بروید. حتی یک کشش سریع یا برخی حرکات حداقلی - مانند راه رفتن به سمت کولر آبی یا حمام - کمک خواهد کرد.

بیست دقیقه پیاده روی حتی بیشتر کمک می کند و جریان خون سالم را بهبود می بخشد که مواد مغذی مهمی را به تمام ساختارهای ستون فقرات می آورد.

به طور کلی، حرکت و کشش به طور منظم در طول روز به شل شدن مفاصل، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند که به نوبه خود باعث ایجاد احساس راحتی، آرامش و توانایی تمرکز مؤثر می‌شود.

جایگزینی برای صندلی های اداری سنتی

در حالی که این مقاله در مورد صندلی های اداری سنتی است، برخی افراد صندلی های فعال تر و ارگونومیک تر، مانند صندلی زانودار سوئدی یا توپ ورزشی سوئیسی را ترجیح می دهند.

در حالی که یک صندلی اداری سنتی برای ارائه پشتیبانی کامل طراحی شده است، این جایگزین ها به ارتقای وضعیت بدنی خوب بدون پشتیبان کمک می کنند. آنها همچنین به استفاده فعالتر از ماهیچه های خود نیاز دارند (مثلاً برای تعادل و راست نشستن). اگر کمر آسیب دیده یا سایر مشکلات سلامتی دارید، بهتر است قبل از استفاده از یکی از این نوع صندلی ها، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

هیچ نوع صندلی اداری که برای همه بیماران بهینه باشد وجود ندارد و افراد باید ترجیحات فردی خود را برای راحتی و در عین حال پیروی از دستورالعمل های توضیح داده شده در این مقاله برای ارتقای وضعیت بدنی خوب و حمایت از پشت هنگام نشستن روی صندلی اداری تعیین کنند.





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: